Jag är trött på alla amerikanska videobloggare på youtube som lägger upp klipp efter klipp, alla med exakt samma dramaturgi. Ray William Johnson, den tramsbyxan, är ett exempel.

Det är alltid samma sak. En mening per kameravinkel ungefär. Så en komplett film kan bestå av ungefär 400 miljarder klipp. Vilket får. Allt. Att bli. Så jävla. Ryckigt.

Alla gör såhär. ALLA! Vad är grejen? Är det någon som suttit och funderat ut att det blir roligare att se på videoblogg på det här sättet, och därför måste alla göra likadant? Är det den nya industristandarden vid skapande av videobloggar?

2 kommentarer

  1. Hade aldrig sett det förut men kikade på en video..weird?!

    Tror att det är ett sätt att få folk att stanna kvar och se hela klippet, average attention spanet för en surfare måste ju vara ca 4 sek så när han byter vinkel och poppar upp på andra sidan rutan tror fåren att det är en ny video med viktigt budskap. =P

    • Daniel Svara

      Jag tror att du är on to something här! Ska vi doktorera i det, vad säger du?

Skriv ett par väl valda ord vettja!