Nyckelord

leverans

Besöker

Jag har köpt ett Nintendo Wii U. Från CDON. Det är ännu inte skickat. Releasedagen är imorgon. Det spel jag tänkte spela har jag, på grund av en rabattkod där, köpt från Webhallen. Det är skickat. Men alltså ingenting från CDON, ännu.

Så imorgon, om inte CDON skärper sig, så kommer jag sitta med ett spel utan konsol.

Om ovanstående sker kommer jag att gå ut i vinternatten med ett avsågat hagelgevär och pumpa runda efter runda i de jag möter, vän eller fiende. Sedan kommer jag att skratta sinnessjukt medan jag använder liken som kälkar.

… Eller jag kommer åtminstone klaga på Twitter.

Jag fick ett telefonsamtal när jag stod på pendeln. Det var smockfullt av folk, så jag stod och svettades. I överrock och med handskar och allt lät jag alltså mina tankar vandra. Och tankarna de for precis som de ville, och ingen hade kunnat gissa sig till vad för slags tankar jag hade, och det var väl bra det.

Eh.

Jo! Just ja. Det ringde. I luren fanns ett bud från FedEx, som klockan 16.37 stod utanför min dörr och undrade om jag var hemma.

Han: Du är hemma eller?
Jag: Näe… Jag är hemma om ungefär en halvtimme.
Han: Så länge kan jag inte vänta.
Jag: Kan ni lämna paketet utanför min dörr då?
Han: Nej, vi behöver en underskrift. Är du hemma imorgon?
Jag: *börjar bli irriterad* Nä, jag har ett jobb… som vanligt folk.
Han: Okej. Men skriv en lapp med paketnumret på dörren…
Jag: *svettigare och mer irriterad* Alltså, jag har ingenting att skriva på. Jag står på pendeltåget.
Han: Okej. Men då kommer vi förbi imorgon, så får vi se om du är hemma.

Sen lade han på. Jag blir så förundrad. Varför levererar dessa företag alltid dagtid? Varför kan de aldrig ge en närmare tidpunkt? Tror de att HELA Sveriges befolkning är arbetslösa eller? Och för oss som inte är det; är det meningen att vi ska behöva ta ledigt en dag, bara för att ta emot ett satans paket?

Det är nu exakt en månad sedan jag fick min spinningcykel levererad. Som visade sig vara en pressbänk. Ja, på riktigt. Jag tänkte lite skämtsamt på hur störigt det skulle bli om de lyckats packa fel vara, och när jag packade upp och såg att så var fallet var det inte utan att jag funderade på mina eventuella övernaturliga förmågor.

”Nåja, errare humanum est” tänkte jag stoiskt, och kontaktade företaget. Detta var samma kväll, den 11/8.

Den 15/8 fick jag följande svar:

Hej!

Vi beklagar att du fått fel produkt levererad. Jag har nu lagt en reklamation på detta och vi kommer att så fort som möjligt att åtgärda den. Winspin och Pressbänk är produkter som levereras direkt från leverantören så vi kommer att kontakta dom för att höra hur dom vill gå tillväga.
Vi återkommer till dig så snart vi får svar från dom.
Återkom gärna om du har övriga frågor eller funderingar.

Med vänliga hälsningar

Okej, det kunde jag ju acceptera. En usel underleverantör, det kunde väl ta några dagar extra. Men icke. Efter detta mail följde väntan följt av mera väntan. Jag satt trogen hemma på kammaren och avvaktade på att företaget skulle höra av sig. Spinningsuget var totalt, men jag var tvungen att finna mig i situationen. Jag försökte desperat hålla mina ivriga vader sysselsatta, men tvingades ibland jogga på stället en stund för att inte gå under.

Efter flera veckors radiotystnad hörde jag den 29/11 av mig till företaget. Nu hade det gått för långt. Nu snackade vi pengar. Jag tyckte inte att jag kunde acceptera att betala fullpris för någonting som skulle levereras inom en vecka och nu tagit nästan en månad.

Hejsan,

Nu har det gått två veckor utan någon information från vare sig leverantören eller er. Jag har ett stort paket som tar upp halva min hall, som jag inte kan bygga ihop eller avlägsna eftersom jag väntar på upphämtning.

Jag har full förståelse för att det kan bli fel, men jag förväntar mig en rejäl kompensation för detta. En pengamässig sådan om ni inte har något bättre förslag.

Mvh
Daniel

Jag fick svar redan dagen efter.

Hej!

Vi ber så mycket om ursäkt för att ditt ärende ännu inte är avslutat. Jag kommer att kontakta Abilica igen under dagen för att höra hur vi ska gå tillväga.
Vi återkommer med information så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar

Sedan dess har det varit tyst igen. Inte ett ord. Ingen kommentar angående ersättning. Jag har således valt att här ta till mitt trumfkort. Jag vill helst inte utnyttja min position av rikskänd bloggare, men nu känner jag att världen måste få veta.

Gymgrossisten.com kan jag tyvärr INTE rekommendera!