Nyckelord

gymgrossisten

Besöker

Apropå träning: jag kom på (eller fick hjälp att komma på) att jag glömt att informera allmänheten om hur det gick i Gymgrossisten/spinningcykel-historien.

Det blev till slut så att jag mailade dem och ville ha 50% rabatt, eller pengarna tillbaka. De erbjöd mig 400 kr rabatt. ”HAH!” hånskrattade jag som svar, likt Edna Krabappel i Simpsons. Sen bad jag dem hämta den felaktiga varan, och ge mig alla pengar tillbaka. Vilket de gjorde.

Jag ska dock inte vara alltför hård mot våra vänner hos Gymgrossisten. Det är den norska underleverantören som gjort fel, och på grund av någon sorts sinnessjukdom skickat en bänkpress istället för en spinningcykel. Men faktum kvarstår. Gymgrossisten själva hörde inte av sig en enda gång utan att jag kontaktade dem först, vilket är uselt.

Du är usel, Gymgrossisten. Att ge dig på min spinningcykel för att jag inte ska få träna. Det är uselt…

Daniel demonstrerar. Daniel har fått nog.

Kanske är jag en klassisk Kund™ (dvs, en person utan någon som helst verklighetsuppfattning och med en skev syn på hur tillmötesgående ett företag kan vara) här, men som ni förstår blir man lite missnöjd efter att ha fått vänta i 1½ månad på något som skulle ta 5 arbetsdagar.

Nu har jag ingen lust att vänta på spinningcykelhelvetet längre. Jag får fortsätta att vara trött om dagarna och låta min kropp långsamt förfalla, helt enkelt.

Hej Gymgrossisten,

Inte för att låta otrevlig på något sätt, men nu är jag trött på att vänta på denna leverans. Jag beställde spinningcykeln den 30/7. Den levererades 11/8, men då med helt fel vara. Jag kontaktade er samma kväll och fick svar den 15/8. Då lades en reklamation. Det är nu en månad sedan. Jag har inte hört nånting utan kontaktade själv er den 29/8. Då skulle ni kontakta leverantören och sedan återkomma. Jag har ändå inte hört ett ord sedan dess.

Så jag gissar att ni förstår att jag är lite besviken på detta, och har gjort negativ reklam för er på bland annat min blogg. Självklart ska jag ge er upprättelse om ni ordnar detta.

Jag kan tänka mig följande två lösningar:

  1. Jag får 2000 kr av ordervärdet tillbaka (ca 50% av 3995 kr). Då kan jag tänka mig att vänta månaden ut (till 30/9), och se glad ut. Skulle ni misslyckas med att leverera cykeln till 30/9 önskar jag då att få tillbaka de resterande 50% av ordervärdet, och att hela ordern annulleras. Lyckas ni leverera innan dess så betalar jag 1995 kr för cykeln, och anser mig vara nöjd trots allt.
  2. Ni annullerar ordern, ger mig 100% (3995 kr) tillbaka, samt hämtar upp den felaktiga varan (alternativt låter den ligga kvar om ni vill skänka mig den för att det enbart orsakar merarbete för er att hämta den).

Det finns ingen annan deal än den i punkt 1 som inte får mig att vilja gå vidare med punkt 2.

Tack på förhand,

Mvh
Daniel

Det är nu exakt en månad sedan jag fick min spinningcykel levererad. Som visade sig vara en pressbänk. Ja, på riktigt. Jag tänkte lite skämtsamt på hur störigt det skulle bli om de lyckats packa fel vara, och när jag packade upp och såg att så var fallet var det inte utan att jag funderade på mina eventuella övernaturliga förmågor.

”Nåja, errare humanum est” tänkte jag stoiskt, och kontaktade företaget. Detta var samma kväll, den 11/8.

Den 15/8 fick jag följande svar:

Hej!

Vi beklagar att du fått fel produkt levererad. Jag har nu lagt en reklamation på detta och vi kommer att så fort som möjligt att åtgärda den. Winspin och Pressbänk är produkter som levereras direkt från leverantören så vi kommer att kontakta dom för att höra hur dom vill gå tillväga.
Vi återkommer till dig så snart vi får svar från dom.
Återkom gärna om du har övriga frågor eller funderingar.

Med vänliga hälsningar

Okej, det kunde jag ju acceptera. En usel underleverantör, det kunde väl ta några dagar extra. Men icke. Efter detta mail följde väntan följt av mera väntan. Jag satt trogen hemma på kammaren och avvaktade på att företaget skulle höra av sig. Spinningsuget var totalt, men jag var tvungen att finna mig i situationen. Jag försökte desperat hålla mina ivriga vader sysselsatta, men tvingades ibland jogga på stället en stund för att inte gå under.

Efter flera veckors radiotystnad hörde jag den 29/11 av mig till företaget. Nu hade det gått för långt. Nu snackade vi pengar. Jag tyckte inte att jag kunde acceptera att betala fullpris för någonting som skulle levereras inom en vecka och nu tagit nästan en månad.

Hejsan,

Nu har det gått två veckor utan någon information från vare sig leverantören eller er. Jag har ett stort paket som tar upp halva min hall, som jag inte kan bygga ihop eller avlägsna eftersom jag väntar på upphämtning.

Jag har full förståelse för att det kan bli fel, men jag förväntar mig en rejäl kompensation för detta. En pengamässig sådan om ni inte har något bättre förslag.

Mvh
Daniel

Jag fick svar redan dagen efter.

Hej!

Vi ber så mycket om ursäkt för att ditt ärende ännu inte är avslutat. Jag kommer att kontakta Abilica igen under dagen för att höra hur vi ska gå tillväga.
Vi återkommer med information så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar

Sedan dess har det varit tyst igen. Inte ett ord. Ingen kommentar angående ersättning. Jag har således valt att här ta till mitt trumfkort. Jag vill helst inte utnyttja min position av rikskänd bloggare, men nu känner jag att världen måste få veta.

Gymgrossisten.com kan jag tyvärr INTE rekommendera!