Nyckelord

felleverans

Besöker

Det är nu exakt en månad sedan jag fick min spinningcykel levererad. Som visade sig vara en pressbänk. Ja, på riktigt. Jag tänkte lite skämtsamt på hur störigt det skulle bli om de lyckats packa fel vara, och när jag packade upp och såg att så var fallet var det inte utan att jag funderade på mina eventuella övernaturliga förmågor.

”Nåja, errare humanum est” tänkte jag stoiskt, och kontaktade företaget. Detta var samma kväll, den 11/8.

Den 15/8 fick jag följande svar:

Hej!

Vi beklagar att du fått fel produkt levererad. Jag har nu lagt en reklamation på detta och vi kommer att så fort som möjligt att åtgärda den. Winspin och Pressbänk är produkter som levereras direkt från leverantören så vi kommer att kontakta dom för att höra hur dom vill gå tillväga.
Vi återkommer till dig så snart vi får svar från dom.
Återkom gärna om du har övriga frågor eller funderingar.

Med vänliga hälsningar

Okej, det kunde jag ju acceptera. En usel underleverantör, det kunde väl ta några dagar extra. Men icke. Efter detta mail följde väntan följt av mera väntan. Jag satt trogen hemma på kammaren och avvaktade på att företaget skulle höra av sig. Spinningsuget var totalt, men jag var tvungen att finna mig i situationen. Jag försökte desperat hålla mina ivriga vader sysselsatta, men tvingades ibland jogga på stället en stund för att inte gå under.

Efter flera veckors radiotystnad hörde jag den 29/11 av mig till företaget. Nu hade det gått för långt. Nu snackade vi pengar. Jag tyckte inte att jag kunde acceptera att betala fullpris för någonting som skulle levereras inom en vecka och nu tagit nästan en månad.

Hejsan,

Nu har det gått två veckor utan någon information från vare sig leverantören eller er. Jag har ett stort paket som tar upp halva min hall, som jag inte kan bygga ihop eller avlägsna eftersom jag väntar på upphämtning.

Jag har full förståelse för att det kan bli fel, men jag förväntar mig en rejäl kompensation för detta. En pengamässig sådan om ni inte har något bättre förslag.

Mvh
Daniel

Jag fick svar redan dagen efter.

Hej!

Vi ber så mycket om ursäkt för att ditt ärende ännu inte är avslutat. Jag kommer att kontakta Abilica igen under dagen för att höra hur vi ska gå tillväga.
Vi återkommer med information så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar

Sedan dess har det varit tyst igen. Inte ett ord. Ingen kommentar angående ersättning. Jag har således valt att här ta till mitt trumfkort. Jag vill helst inte utnyttja min position av rikskänd bloggare, men nu känner jag att världen måste få veta.

Gymgrossisten.com kan jag tyvärr INTE rekommendera!

Idag skulle jag få den berömda spinningcykeln, som jag till slut köpte, levererad. Det började bra med att budet ringde till mig strax efter fyra, där jag intet ont anande satt på jobbet.

Bud: Ja hej, vi har ett paket till dig. Jag är utanför dig nu.
Daniel: Okej. Fast detta skulle levereras mellan 18-22 ikväll.
Bud: Oj… Ja, jag ser att står det här. Är du hemma?
Daniel: Nej, jag är hemma vid 18. (Annars skulle jag väl för fan inte bokat den tiden, din inkompetenta idiot.)
Bud: Okej… Men jag kan inte lämna av grejerna? Bor du i villa?
Daniel: Nej, i lägenhet. Och nej, det går inte.
Bud: Men om jag lämnar grejerna i trappuppgången?
Daniel: … Nej.
Bud: Jaha. Okej.

Nu ikväll, klockan 21.20, kom det slutligen en tjomme med mitt stackars paket, och landade det vackert i hallen. Som ett ivrigt barn öppnade jag kartongen, för att ta en titt på eländet och avgöra hur jobbigt det skulle bli att montera. Och tro på fan att de inte lyckats leverera rätt sak. Inte nog med att det inte var rätt spinningcykel däri… det var inte ens en cykel. Det var en bänkpress. En BÄNKPRESS! Det var alltså inte ens i närheten av samma vara. Slutsats: de som packade måste själva varit packade.

Så nu är jag arg, och har skickat ett mail till företaget i fråga.

Vad jag skrev:

Hej,

Jag beställde en spinningcykel av er den 30/7, och leveransdatum skulle vara mellan 3-5 Augusti enligt orderbekräftelsen.

Idag fick jag mitt paket, 12 dagar senare. Jag har precis öppnat det och ser att det innehåller en ”Abilica pressbänk” istället. Då jag inte äger någon skivstång utan var himla sugen på att cykla, så känns det lite snopet.

Vänligen hämta den felaktiga varan (paketet är svintungt och jag har ingen bil, så det finns tyvärr ingen möjlighet för mig att ta mig ens en meter med det) och leverera den korrekta cykeln till mig.

Tack på förhand,

Med vänlig hälsning,
Daniel Werner

Vad jag ville skriva:

Hej,

Jag har fått fel vara. Jag skulle få en spinningcykel men fick en bänkpress. Hur tänkte ni där?

Så nu springer ni hit på lätta fötter och fixar det omedelbart, annars kommer jag att gå fullständigt mental on your asses. För varje sekund som den felaktiga varan fortsätter att hånfullt ligga på mitt hallgolv så kommer jag att fakturera er 1000 kr, enligt §12:5 i det-ska-ni-skita-i.

Vänligen dö. Ha en fortsatt trevlig dag.

Med vänlig hälsning,
Daniel Werner

Jag är för snäll helt enkelt.