Nyckelord

abilica

Besöker

Daniel demonstrerar. Daniel har fått nog.

Kanske är jag en klassisk Kund™ (dvs, en person utan någon som helst verklighetsuppfattning och med en skev syn på hur tillmötesgående ett företag kan vara) här, men som ni förstår blir man lite missnöjd efter att ha fått vänta i 1½ månad på något som skulle ta 5 arbetsdagar.

Nu har jag ingen lust att vänta på spinningcykelhelvetet längre. Jag får fortsätta att vara trött om dagarna och låta min kropp långsamt förfalla, helt enkelt.

Hej Gymgrossisten,

Inte för att låta otrevlig på något sätt, men nu är jag trött på att vänta på denna leverans. Jag beställde spinningcykeln den 30/7. Den levererades 11/8, men då med helt fel vara. Jag kontaktade er samma kväll och fick svar den 15/8. Då lades en reklamation. Det är nu en månad sedan. Jag har inte hört nånting utan kontaktade själv er den 29/8. Då skulle ni kontakta leverantören och sedan återkomma. Jag har ändå inte hört ett ord sedan dess.

Så jag gissar att ni förstår att jag är lite besviken på detta, och har gjort negativ reklam för er på bland annat min blogg. Självklart ska jag ge er upprättelse om ni ordnar detta.

Jag kan tänka mig följande två lösningar:

  1. Jag får 2000 kr av ordervärdet tillbaka (ca 50% av 3995 kr). Då kan jag tänka mig att vänta månaden ut (till 30/9), och se glad ut. Skulle ni misslyckas med att leverera cykeln till 30/9 önskar jag då att få tillbaka de resterande 50% av ordervärdet, och att hela ordern annulleras. Lyckas ni leverera innan dess så betalar jag 1995 kr för cykeln, och anser mig vara nöjd trots allt.
  2. Ni annullerar ordern, ger mig 100% (3995 kr) tillbaka, samt hämtar upp den felaktiga varan (alternativt låter den ligga kvar om ni vill skänka mig den för att det enbart orsakar merarbete för er att hämta den).

Det finns ingen annan deal än den i punkt 1 som inte får mig att vilja gå vidare med punkt 2.

Tack på förhand,

Mvh
Daniel

Idag skulle jag få den berömda spinningcykeln, som jag till slut köpte, levererad. Det började bra med att budet ringde till mig strax efter fyra, där jag intet ont anande satt på jobbet.

Bud: Ja hej, vi har ett paket till dig. Jag är utanför dig nu.
Daniel: Okej. Fast detta skulle levereras mellan 18-22 ikväll.
Bud: Oj… Ja, jag ser att står det här. Är du hemma?
Daniel: Nej, jag är hemma vid 18. (Annars skulle jag väl för fan inte bokat den tiden, din inkompetenta idiot.)
Bud: Okej… Men jag kan inte lämna av grejerna? Bor du i villa?
Daniel: Nej, i lägenhet. Och nej, det går inte.
Bud: Men om jag lämnar grejerna i trappuppgången?
Daniel: … Nej.
Bud: Jaha. Okej.

Nu ikväll, klockan 21.20, kom det slutligen en tjomme med mitt stackars paket, och landade det vackert i hallen. Som ett ivrigt barn öppnade jag kartongen, för att ta en titt på eländet och avgöra hur jobbigt det skulle bli att montera. Och tro på fan att de inte lyckats leverera rätt sak. Inte nog med att det inte var rätt spinningcykel däri… det var inte ens en cykel. Det var en bänkpress. En BÄNKPRESS! Det var alltså inte ens i närheten av samma vara. Slutsats: de som packade måste själva varit packade.

Så nu är jag arg, och har skickat ett mail till företaget i fråga.

Vad jag skrev:

Hej,

Jag beställde en spinningcykel av er den 30/7, och leveransdatum skulle vara mellan 3-5 Augusti enligt orderbekräftelsen.

Idag fick jag mitt paket, 12 dagar senare. Jag har precis öppnat det och ser att det innehåller en ”Abilica pressbänk” istället. Då jag inte äger någon skivstång utan var himla sugen på att cykla, så känns det lite snopet.

Vänligen hämta den felaktiga varan (paketet är svintungt och jag har ingen bil, så det finns tyvärr ingen möjlighet för mig att ta mig ens en meter med det) och leverera den korrekta cykeln till mig.

Tack på förhand,

Med vänlig hälsning,
Daniel Werner

Vad jag ville skriva:

Hej,

Jag har fått fel vara. Jag skulle få en spinningcykel men fick en bänkpress. Hur tänkte ni där?

Så nu springer ni hit på lätta fötter och fixar det omedelbart, annars kommer jag att gå fullständigt mental on your asses. För varje sekund som den felaktiga varan fortsätter att hånfullt ligga på mitt hallgolv så kommer jag att fakturera er 1000 kr, enligt §12:5 i det-ska-ni-skita-i.

Vänligen dö. Ha en fortsatt trevlig dag.

Med vänlig hälsning,
Daniel Werner

Jag är för snäll helt enkelt.