• Jag skulle rekommendera att du skippar maskinerna och går direkt till de fria vikterna. Saker som bänkpress, marklyft, utfall, knäböj, rodd och militärpress tränar många muskler samtidigt och funkar bra mycket bättre än maskinerna. De enda maskinerna jag egentligen gillar är Leg Curl och Leg Extension, eftersom det går att lasta på tyngre vikter redan från början än om man kör samma muskelgrupper i knäböj etc.

    • Skulle vara en idé, fast jag känner mig så fruktansvärt okunnig vad gäller detta, så är rädd att göra fel. Svårare med maskiner då.

      • Ja, det är ju absolut lättare att göra fel med fria vikter än maskiner, men det är egentligen mest bara squats och marklyft som det är jätteviktigt med god form. Bicepscurls, stående rodd, utfall och sånt är inte så knepigt. Trist att du inte gymmar på Fitness 24Seven, då hade jag gärna ställt upp som personlig tränare åt dig helt gratis. 🙂

      • teachingbirds

        Jag tränar på Sats, kan agera PT 😉

        • Det hade iofs varit skoj, men… Skammen! Skammen för min okunskap samt dåliga allting. 😀

          • teachingbirds

            Det är ju INGEN som bara magiskt kan allt om hur man tränar på gym, alla börjar ju på mer eller mindre noll, och det är absolut inget man ska behöva skämmas för!

  • teachingbirds

    Helt sjukt bra gjort! Vilket gym har du?

  • teachingbirds

    Ah, såg nu att det var Sats. Utnyttja Sats You PT-omgångar om du fick det när du köpte kortet (gäller alla 12- och 24-månadersmedlemskap), så kan du få lite tips och ett anpassat schema. Asbra, så slipper man gå runt och inte riktigt veta vad man ska göra. Bra sätt att bli mindre osäker på gymmet!

    Edit: Försvann mitt första svar? Jag frågade iaf vilket gym det var och sa att du är duktig!

  • Couq on Feis

    Omg jag är imponerad! You go Danne! 🙂

    Glöm inte att googla och fråga så att du inte skadar dig!