• Keep up the good work! Det tar sitt lilla tag innan gymmet blir rutin. Jag har hållit på i ett halvår nu, och började med att tvinga mig dit tre gånger i veckan. Nu känns det konstigt om jag inte gymmat på tre dagar och ibland tar jag mig ett gympass innan jobbet och ett till efteråt.

    Ett tips med maten, förresten. Minska mängden ris och öka mängden kyckling/morötter. Nyttigare så av två anledningar: Bättre för träningen att ha mer protein att bygga muskler med, och bättre för kroppen att inte ha en massa kolhydrater som den kan lagra som fett.

    • Ahh, good tip! Det suger att jag älskar potatis/ris/pasta så mycket. Så nån LCHFare blir jag nog aldrig. Men nog värt att dra ner på det!

      • Mja, det är som jag alltid sagt: LCHF är bra om man bara sitter still hela dagarna. Så snart man faktiskt rör sig så måste man ha mer kolhydrater för att agera bränsle. Problemet är bara när man äter mer kolhydrater än man behöver, då förvandlas de till fett i kroppen för att kunna användas senare.

  • Couq on Feis

    Härligt! Det viktigaste är inte om det är ett långt eller kort gympass utan att man faktiskt gick dit och tog i! 🙂

    • Exakt, känns bra att jag åtminstone tar mig dit, trots ångesten. Det lär vara ett helvete ett bra tag innan det börjar kännas okej, men det är bara så det är. Bara att göra’t. 🙂

  • Bullabyn

    De flesta gym och säkert ditt med erbjuder en rundvandring där man får pröva maskiner, lära sig vilken vikt och andra inställningar som passar en och så kan man passa på att få riktiga proffstips. Jag tror du skulle tjäna på att be om en genomgång så slipper du träna med för lite eller för mycket vikt så du inte skadar dig! Sen hade faktiskt den gamla dammiga gympaläraren i mellanstadiet rätt, man måste värna upp annars ger man musklerna en chock och de kommer garanterat hämnas på dig… 🙂

  • Korven

    Keep it up!